henkengerda.reismee.nl

Zaterdag 15 mei: Een jeeptocht door de woestijn en thee drinken bij de Bedoeïnen

Zaterdag 15 mei:

Vanmorgen zijn we rond half negen vertrokken uit de havenstad Aqaba en door de Jordaanse woestijn (waar vroeger de Edomieten leefden) vertrokken naar Wadi Rum, een heel bekende plaats waar je een jeepsafari kan maken met de Bedoeïnen. Eerst hebben we thee gedronken in een Bedoeïnenkamp (waar je ook kan overnachten), en daarna hebben we een tocht van twee uur gemaakt door de woestijn met vijf jeeps. Dat was heel erg leuk, maar erg warm en stoffig. Ik denk dat het ruim boven de dertig graden was (ik schat zo 35 graden).

We kwamen nog vast te zitten met een jeep in het mulle zand, omdat we een oude Bedoeïn hadden die niet zoveel verstand van autorijden had, maar meer van z;n kamelen. Maar we zijn weer losgekomen, en zijn daarna doorgereden naar Petra, waar we de zondag over hopen te blijven. Het is een eenvoudig hotel, maar gelukkig hebben ze wel internet, zodat we ons reisverslag weer eens kunnen bijwerken!

Het gaat met ons prima, geen gezondsheidsklachten, Gerda is een beetje verbrand, maar dat gaat bij haar altijd snel weer over.

Groeten van Henk en Gerda