henkengerda.reismee.nl

Zondag 16 mei: Een echte rustdag

Zondag 16 mei

Zaterdagavond zijn we hevig geschrokken. Net voor we de avondsluiting wilden houden is mevr. Timmerman van onze groep van de trap gevallen. Dat was best wel ernstig, ze kon niet meer opstaan. Er is toen onmiddelijk een ziekenauto gekomen die haar naar het ziekenhuis in Petra heeft gebracht. Daar bleek dat haar arm uit de kom was, maar dat ze verder niets heeft gebroken. Ze moest die nacht in het ziekenhuis blijven, en onze reisleider Dick Treur is bij haar gebleven omdat ze geen engels spreekt. Zondagmiddag mocht ze gelukkig weer terug naar het hotel. Een hele opluchting voor haar en haar man, omdat die ook haar zorg nodig heeft.

Zondagochtend mochten we uitslapen en gingen we pas rond half negen aan tafel. Daarna hebben we een samenkomst en overdenking gehouden, nadat onze reisleider uit het ziekenhuis terug was gekomen. Heel bijzonder om met zoveel mensen uit verschillende kerken samen te komen, en allerlei psalmen en liederen te zingen in oude en nieuwe berijming (maar wel altijd ritmisch ;-) !

Zondagmiddag hadden we voor ons zelf, we hebben besloten om maar een siësta te houden. Diverse mensen voelden zich niet erg lekker, de wc is frequent bezocht. Aan het eind van de middag hebben we nog een preek van prekenweb.nl gedownload en op onze kamer geluisterd. En later op de avond nog een wandeling gemaakt door Petra.