henkengerda.reismee.nl

Maandag 17 mei: De schatkamer en koningsgraven te Petra bezocht

Maandag 17 mei

Vanochtend om half zeven opgestaan, daarna om zeven uur ontbijt enom half acht met de bus mee. De reis was maar 10 minuten naar de ingang van de oude stad Petra. Daar konden weop kleine paardjes naar ingang van de kloof in de rotsen rijden. Daarna hebben we een paar kilometer door de kloof gelopen, tot we bij De Schatkamer uitkomen. De kloof is indrukwekkend qua natuur, maar ook qua fraaie afbeeldingen die in de rosten zijn uitgehouwen.

De Schatkamer lijkt aan de voorkant een prachtige romeins griekse tempel uit het begin van onze jaartelling, maar is in feite een grafkamer die in de rotsen is uitgehouwen. Verderop in de kloof waren er nog veel meer van dit soort grafkamers, een amphitheater, enzovoort.

We zijn helemaal de kloof doorgelopen tot aan het eind, ca. 5 kilometer. Het was echter ontzettend warm, meer dan 35 graden, zodat we niet zoveel puf meer hadden om verder de bergen in te gaan naar een klooster. Als je niet meer wilde of kon wandelen, dan kon je je ook later vervoeren door kamelen of paardjes. Die kamelen hebben toch zulke mooie koppen!

Rond een uur of drie waren we allemaal best wel moe, en zijn weer terug gegaan naar het hotel. Even lekker opfrissen, en weer snel de wc opzoeken!

Hilde

Ha pap en mam!

Volgens mij bent u wel aan het genieten hè!
Mam, u wilde toch altijd al eens paardrijden? Nou, nu kon u op een kameel en kleine paardjes rijden :)
Verder nog goed met de gezondheid of rent u vaak naar de wc?
Zijn die plaatsen die het volk Israel is langsgegaan nog een beetje wat u ervan voorgesteld had?

Ik heb heel erg mijn best gedaan met schoonmaken vanavond hoor:P

Geniet nog maar even!

Groetjes,
Hilde

Jan & Willemijn

Beste Henk en Gerda,

Leuk dat wij ook mee mogen lezen op jullie weblog.
Zo kunnen wij ook goed zien wat jullie elke dag hebben gedaan. Het is vast een hele belevenis.
Misschien kunt u ook een mooie groepsfoto op uw weblog plaatsen?

Geniet maar veel van de vakantie!

Hartelijke Groeten,
Jan & Willemijn, Sander en Ruben Dannenberg
(Kinderen van Nico en Toos Verhoef)